zofim.org.il
  
 


 
גרעין המרכז הארצי לצופיות
חץ  מגזין הכתבות דף הבית » גרעין המרכז הארצי לצופיות » כתבה: משמעות ההדרכה בטיול

תמונת מגזין משמעות ההדרכה בטיול פורסם על ידי רביד מזור
בתאריך 29/3/2011
בכתבה זו צפו 8620 גולשים

לרוב המדריכים אוהבים ללכת לרשג"ד שלהם ולהגיד "כמה שאין לי כוח לטיול הזה, וכמה שהחניכים שלי מעצבנים ואין לי כוח להיות איתם כל הטיול, וכמה שיש הרבה לבנות לטיול, והמסלולים ארוכים..." (בדיוק כמו שהחניך אומר למדריך שלו!).

הרשג"ד לרוב עושה את זה למרכז ההדרכה שלו וכך הלאה.
 
אבל האם באמת יש סיבה? לא!
 
למדריך יש כל-כך הרבה במה להתנסות בטיול, האתגרים רבים ויש לו המון מה ללמוד וללמד שחבל לפספס!
 
כמה כבר יצא לך להעביר פעולה בשבט של יותר מ- 30 שעות?
 
אף פעם נכון? בטיול יש לך הזדמנות השפעה של שלושה מערכים בערך. ואם ממש משקיעים אז גם ארבעה או חמישה.
 
בשבט אתה משמש כמדריך בלבד.
 ובטיול? אתה הכל בשביל החניך שלך! אתה משמש לו כמדריך, כאח בוגר וגם כאמא ואבא.
 
בשבט הקבוצה נפגשת רק לשם הפעילות ואח"כ חוזרים הביתה לבד,
 והטיול כולל שהייה אינטנסיבית רצופה כוללת ארוחות, לינה וכו'.. ולא רק פעולה.
 
בשבט  יש פעולה של שעתיים, הפסקה של כמה ימים, ושוב שעתיים.
 ובטיול? פעילות אינטנסיבית: כמה שעות/ יומיים רצופים.
 
בשבט פעולה מרוכזת בנושא אחד לפרק זמן מוגבל.
 ובטיול? פעילות בנושאים שונים הפרושים על זמן רחב.
 
בשבט המדריך נמצא עם החניכים במשך כל זמן הפעילות.
 ובטיול? הדרכה שונה- הפעלת אוטובוס, הליכה במסלול וכו'.
 
בשבט מינימום בטיחות ואחריות.
ובטיול? נושא זה הופך לקריטי.
 
בשבט סביבה מוכרת שבה "אפשר לברוח הביתה מתי שרוצים".
ובטיול? 
פרסם כתבה »


חץ  תגובות הגולשים לכתבה זו פורסמו 0 תגובות | הוספת תגובה